انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

داعش مسئولیت انفجار کابل را پذیرفت | تاکنون ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند

  • کد خبر: ۱۴۴۹۷۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
داعش مسئولیت انفجار کابل را پذیرفت | تاکنون ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند
عصر روز گذشته یک عامل انتحاری خود را در میان کارمندان وزارت خارجه افغانستان منفجر کرد. تاکنون در این انفجار ۲۰ تن کشته و ۴۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های طالبان گفته است که در انفجار عصر چهارشنبه در برابر ساختمان وزارت خارجه افغانستان در کابل ۲۰ تن جان باخته‌اند. در همین حال، شفاخانه ایمرجنسی در کابل گفته است که بیش از ۴۰ زخمی به این شفاخانه انتقال یافته‌اند.

این در حالی است که طالبان کشته شدن تنها پنج تن در انفجار امروز در برابر وزارت خارجه را تایید کرده‌اند.

گروه داعش با انتشار خبرنامه‌ای مسئولیت این انفجار را پذیرفته است.

بیمارستان ایمرجنسی در کابل گفته است که پس از این رویداد بیش از ۴۰ زخمی به این شفاخانه انتقال یافته است.

ایمرجنسی در خبرنامه‌ا‌ی که روی وب سایت خود منتشر کرده آورده است: «این بزرگ‌ترین رقم قربانیان است که مرکز جراحی قربانیان جنگ ایمرجنسی در پایتخت در سال ۲۰۲۳ مداوا می کند».

در همین حال، یک مقام وزارت خارجه طالبان تایید کرده است که دست‌ کم ۲۶ تن در این رویداد زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او این انفجار ساعت ۳:۳۸ عصر روی داده است.

او هم‌چنان به آمو گفت: «این دقیقاً زمانی است که مامورین وزارت خارجه پس از ثبت نشان انگشت‌شان، به صورت انبوه بیرون می شوند».

به گفته‌ی او مامورین وزارت خارجه همه روزه در این ساعت برای ثبت نشان انگشت‌شان در نزدیکی دروازه‌ی اصلی ورودی وزارت تجمع می کنند.

او در ادامه گفت: «دشمن دقیقاْ این وقت را انتخاب کرده است تا آمار تلفات را بالا ببرد».

در همین حال خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک مقام وزارت خارجه طالبان گفته است که هم‌زمان با این رویداد قرار بوده است وزیر خارجه‌ی طالبان با دیپلومات‌های چین در کابل ملاقات کند.

اما معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گزارش‌ها در مورد این نشست میان امیر خان متقی و سفیر چین را رد کرد و افزود: «هیچ نشستی باچینایی‌ها در جریان نبود. انفجار دورتر از دروازه وزارت خارجه در جاده‌ی نزدیک به گلبهار سنتر رخ داده است.»

منبع: تلویزیون آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->